Чому ми бідні?..

Вщухли виборчі баталії, новий депутатський корпус працює у міській раді, виконуючи накази своїх виборців. Все одразу не можна охопити, це зрозуміло, але депутати, виборці яких проживають у багатоквартирних будинках, добре знають, що одне з найголовніших питань, яке задавали люди на зустрічах, стосувалося комунальних служб, в першу чергу, роботи керуючої компанії КомЕнерго-Новомосковськ. Нарікань на високі тарифи та незадовільне обслуговування – безліч! І городяни просили кандидатів у разі обрання звернути увагу на роботу цієї структури.

З серпня 2010 року товариство очолює новий керівник, який, за його словами, має 14-річний досвід роботи у комунальній сфері, і ми зустрілися з Геворком Михайловичем Абрамяном у закритій донедавна для журналістів структурі.

Як повідомив наш співрозмовник, він направлений до нашого міста із м. Рубіжного, Луганської області (до речі, звідти був заступник колишнього директора пана В. Струця – Є. Івашин, який безславно пішов з посади), так і не навівши ладу у житловому секторі міста).

За словами Геворка Михайловича, ввірена йому структура дісталася йому від попереднього керівництва у вкрай занедбаному стані, і з серпня він намагається організувати роботу так, щоб городяни побачили і відчули, що недаремно віддають свої кревні за обслуговування своїх будинків.

Цікаво, як скоро можна побачити результати будь-якої діяльності? Бо ще у жовтні місяці ми бачили розкопані і кинуті напризволяще траншеї біля житлових будинків (наприклад, по вул. Радянській,46), і жителі всі пороги оббили, щоб достукатися до совісті коменергівців, аби ті закінчили роботи до холодів. Люди вважають, що лише завдяки виборам у дворі було ліквідовано проблему, а у іншому випадку – топтати б їм багнюку й досі.

На наше запитання щодо якості надання послуг керівник зауважив, що рушійною силою у роботі підприємства є проплата за послуги. Квартиронаймачі ж вважають, що послуги не відповідають заявленим тарифам. Коло замкнулося.

Директор впевнений, що всі пункти, закладені у тарифи по сплаті за обслуговування будинку та прибудинкової території, виконуються. Наприклад, прибирання прибудинкової території. – Роботи у двірників багато, – каже очільник КомЕнерго-Новомосковськ, а зарплата маленька. Тим не менше, до працівників вимоги суворі. Якщо не справляються з роботою і є нарікання з боку жителів – Г. Абрамян просить звертатись до нього особисто.

Щодо двірників – їх роботу – задовільну чи ні, ми бачимо. А от інші пункти викликають безліч запитань. Виявляється, ця організація якимсь чином дотична до вивезення і утилізації твердих побутових відходів (?!). На наше здивування, що цю роботу у центрі міста виконує підприємство А. Позднякова, керівник КомЕнерго-Новомосковськ «просвітив» нас. Виявляється, вони прибирають біля сміттєвих баків гілки та листя… Дали і тут заробити цій комерційній структурі.

Ще один, не менш абсурдний пункт, включений у квартплату: тариф «…за технічне обслуговування ліфтів, обхід та ремонтні роботи…». Всі ми знаємо, що за ліфтове господарство відповідає ТОВ «Підйомник», в обов’язок якого входить технічне обслуговування ліфтів. Але і тут є «доля» КомЕнерго – у тариф закладено сплату за електроенергію, яка споживається для роботи ліфта! На наше здивування директор відповів, що тарифи формує Кабмін, і він теж інколи дивується, як формуються подібні рішення.

Що стосується обслуговування внутрібудинкових систем водопостачання та каналізації, всі жителі багатоповерхівок знають, вірніше – відчувають, як вони обслуговуються. Підвали заповнені у кращому випадку – водою, а частіше – фекаліями, і такі будинки, як №41, 41а по вул. Радянській потерпають від цієї проблеми не один рік (цей список можна продовжувати). На запитання щодо проблеми, Геворк Михайлович сказав, що йому це відомо, але будинки збудовані на місці, де близько підходять грунтові води, тож вихід єдиний –час від часу відкачувати воду. За словами Г. Абрамяна, проектувальники не передбачили, будівельники промахнулись…

Наявність у тарифах такого пункту, як послуги аварійно-диспетчерської служби, що викликає незадоволення жителів, то очільник підприємства зазначив, що немає значення, звертаються жителі до її спеціалістів чи ні. Якщо викликів немає, значить системи працюють нормально, тобто працівники свою роботу зробили якісно. І якщо люди нарікають, що у квартирі їм нічого не роблять, то коменергівці не зобов’язані цього робити, це справа квартиронаймача: зроби сам або заплати окремо – і тобі відремонтують кран чи іншу сантехніку.

– КомЕнерго обслуговує будинки та прибудинкову територію, а не квартири, проводить наладку системи опалення, водопостачання, тобто контролює всю «кровоносну» систему будинку, – повідомив наш співрозмовник.

Можна ще було б поговорити про дератизацію (обробку від гризунів), яка, за словами Геворка Михайловича, проводиться щомісячно у будинках та дезінфекцію (обробка від комарів, мух та ін., яка проводиться 1 раз на 2 м-ці), чистку димовентиляційних каналів… Нехай кожен проаналізує, які послуги він отримує, а які –ні. І чи потрібні такі послуги жителям.

У журналістів наприкінці розмови голова пішла обертом: кому потрібно було знищувати ЖЕО, робити його банкрутом, якщо всі проблеми залишилися, а комерційна структура не може вирішити їх? З чиєї легкої руки запустили до міста саме КК КомЕнерго? Та ще й ця компанія має підтримку з бюджету. Цього року, як повідомив Г. Абрамян, на ремонт житлового фонду виділено 530 тисяч гривень. Хоча, за його словами, це крапля в морі, адже лише на ремонт крівлі одного будинку потрібно 70-80 тисяч. Крім того, проплати населення з кожним роком зростають, і на сьогодні вони складають 82% проти 54% у 2007 році. І навіть у такій ситуації директор керуючої компанії каже, що цього недостатньо. Надаватимуть послуг будинкам на суму, яку сплатили мешканці, наводячи при цьому приклад, коли лише трьом першим поверхам було проведено ремонт під’їздів, бо всі, хто живе вище, виявилися боржниками.

Підчас спілкування з директором КомЕнерго, весь час крутилася думка, чому жителі не беруться самостійно утримувати своє житло? Якщо хочемо економити кошти, треба брати на себе відповідальність, щоб знати, куди, скільки і на що витрачено. Якщо не дійдемо до цього, так і будемо «скидатися» щомісяця у загальний горщик, з якого хтось дуже смачно годується.

Можливо, Вам буде цікаво

By