Справа рук людських

Є у нашому повсякденному житті речі настільки звичні, що ми не звертаємо на них особливої уваги. І лише коли втрачаємо те відчуття комфорту, яке дарує нам наявність води чи світла у наших оселях, починаємо розуміти – благополуччя кожної родини залежить від надійності роботи комунальної сфери.

Першого квітня сорокарічний ювілей відсвяткувало одне з найважливіших комунальних підприємств міста – «Новомосковське виробниче водопровідно-каналізаційне господарство». Стабільність у роботі, чималі напрацювання, чітке бачення розв’язання нагальних проблем, позитивне налаштування на подальшу роботу – з таким багажем підійшло підприємство до круглої дати.

Напередодні іменин з газетою «ВП» поспілкувалися Олександр Головко, керівник підприємтва, та Леся Біліченко, начальник виробничо-технічного відділу.

На першому етапі свого великого шляху підприємство налічувало 24 км водопровідних і 18 км каналізаційних мереж, 4 каналізаційно-насосні станції. Зараз це розгалужена мережа зі 163 км водопровідних та 106,2 км каналізаційних систем по Новомосковську та смт. Меліоративному, 12 КН та двох водопровідно-насосних станцій. А надані у минулому році послуги становили 25 млн. гривень.

Однією з невирішених на сьогодні проблем комунальники називають неповне покриття мережами водопостачання масивів міста. Але міськводоканал, як експлуатаційна організація, коштів на проведення водопроводу не має. Втім, за останні десять років таки отримали воду 80% мешканців Кулебівки, Глодів, Перевалу, за власний кошт у цьому році планується заміна 1 км водопроводу у Меліоративному і 320 метрів водогонів по місту.

Проблем підприємству додають значні втрати через зношеність водопровідних систем, різноманітні махінації з лічильниками водопостачання, незаконні підключення до мережі як окремих громадян, так і підприємств. Такого роду порушення, на жаль, лягають на плечі комунального підприємства. У пошуку методів боротьби із несвідомими громадянами міськводоканалом планується задіяти трасо-пошукову систему незаконних підключень. А також впровадження лічильників для споживачів з класом точності С, які дозволять мінімізувати втрати води – кожна крапля тепер буде на рахунку. Все це, на думку комунальників, має посприяти більш ефективній роботі всього підприємства.

Однією з невикористаних можливостей міськводоканалу на сьогодні є сфера надання супутніх послуг. Зараз це привілей приватних фірм, але ж і комунальникам по силі ремонтувати та повіряти лічильники, будувати водопроводи… Та для цього потрібно провести чималу роботу, включаючи створення окремого підприємства. Словом, є над чим працювати і депутатам, і чиновникам.

Вольових владних рішень не вистачає і для того, щоб зменшити витрати водоканалу на півмільйона гривень у рік. Саме стільки компенсує комунальне підприємство ПАТ «Інтерпайп НМТЗ» за утримання водогону, який знаходиться на балансі заводу і подає воду з Дніпропетровська до нашого міста. Ще близько мільйону компенсує водоканал ДП «Новомосковськтеплоенерго» за підкачку води у багатоповерхівки.

Рішенням депутатів обласної ради вода для новомосковських комунальників відпускається за тією ж ціною, що і для пересічних дніпропетровців. Тому і маємо з 2010-го року такий високий тариф.

Незважаючи на значні перепони у роботі, комунальники продовжують працювати для громади. Мабуть, городяни й самі помітили, що зменшилася кількість аварій на мережах – за рахунок впровадження на головній ВНС автоматичної системи управління насосними агрегатами (частотне регулювання). Це дало змогу плавно подавати воду у мережу міста, а значить і знизило ризик пориву зношених систем. Незважаючи на нелегкий фінансовий стан підприємства, воно також не має заборгованості за використання енергоносіїв.

За останні роки запрацювали нові каналізаційно-насосні станції на вулиці Космонавтів та Спаській (за комплексом геологів). Зроблено реконструкцію однієї технологічної лінії очисних споруд потужністю 25 тисяч кубометрів на добу при фактичному пропуску стоків 9 тис. кубометрів на добу. Зважаючи на резерв потужностей, є змога приймати стоки на очистку з м. Підгороднього, щоб могло б дати додаткові прибутки підприємству.

Всі ці здобутки – результат злагодженої роботи колективу, який налічує 173 робітники. Нарікаючи на комунальників при кожному «ЧП», мешканці міста так часто забувають подякувати їм за щоденну працю, за забезпечення комфортного життя. Але ж за усіма змінами та досягненнями стоять люди, фахівці, ентузіасти своєї справи.

Весняні розливи, літня спека, зимові холоди – кожен день для працівників цієї комунальної служби – це передова боротьби за нормальну життєдіяльність міста.

Анна Чиндрова

Можливо, Вам буде цікаво

By