У одному з чисел газети ми піднімали питання повірки лічильників води.Досі чиновники не віповідають на наш запит, за чий рахунок проводитьсямонтаж-демонтаж приладу. За аналогічною інформацією редакція звернулась до Управління газовогогосподарства міста, з метою дізнатися, як цю процедуру проводять уних.Заступник начальника УЕГГ Геннадій Георгійович Великий відповівна запитання кореспондента.
– За чий рахунок і через який термін проводиться повірка побутового газового лічильника (ПГЛ)?
– Повірка ПГЛ повинна здійснюватись у міжповірочний інтервал, встановлений НТК Держспоживстандарту України для кожного типу лічильника (міжповірочний інтервал побутових газових лічильників – 5 років) метрологічними службами підприємств, що акредитовані на право проведення цієї перевірки.
При плановій перевірці ПГЛ у населення всі витрати, пов’язані зі зняттям та встановленням ПГЛ власнику, доставкою його до лабораторії з перевірки ПГЛ і назад власнику, з лабораторною повіркою ПГЛ, послугами держповірителя регіонального центру зі стандартизації оплачуються за рахунок експлуатаційних витрат УЕГГ.
– А якщо абонент сам звернувся з приводу повірки лічильника до УЕГГ?
– У такому випадку всі перераховані послуги власник сплачує сам. В цьому випадку при знятті лічильника складається акт встановленої форми, який підписується власником та представником УЕГГ, в ньому відображаються результати зовнішнього огляду та наявність візуальних дефектів – порушення щільності корпусу ПГЛ, пошкодження скла суматора, відсутність пломби (відтиску) або голограмми чи їх пошкодження.
Якщо власник ПГЛ відмовляється підписувати акт, в ньому робиться відповідна відмітка.
– Після цієї процедури власник лічильника може його перевірити у альтернативному повірочному центрі?
– Так, звісно. Cамостійно і за власний рахунок у центрі, який має відповідний дозвіл та атестацію на проведення даного виду робіт. Встановлення лічильника УЕГГ за рахунок експлуатаційних витрат тільки після надання власником ПГЛ відповідного паспорта про повірку з клеймом держповірителя.
– Якими будуть дії у випадку, коли у метрологічній лабораторії виявляються поломки, наявне стороннє втручання у лічильний механізм чи роботу ПГЛ?
– За участю держповірителя регіонального центру зі стандартизації складається акт про подальшу непридатність лічильника до експлуатації, який віддається абоненту та до УЕГГ, де лічильник обліковується. Подальша експлуатація ПГЛ без усунення дефектів, виявлених під час ремонту та зазначених в акті, забороняється, і власник лічильника зобов’язаний сплатити всі витрати з демонтажу-монтажу, повірки та ремонту ПГЛ або придбати та встановити новий ПГЛ згідно Правил надання послуг населенню з газозабезпечення.
– За яким тарифом сплачує споживач за надання послуги з газопостачання у період повірки лічильника?
– Розрахунки зі споживачем здійснюються у відповідності до середньомісячного об’єму споживання природного газу за аналогічний період (опалювальний або міжопалювальний) попереднього року або фактичному періоду споживання, якщо воно складає менше 6 місяців.
Користуючись нагодою, хочу звернутись до абонентів Управління експлуатації газового господарства. При порушеннях у роботі ПГЛ, несправностях, наявності зовнішнього ушкодження лічильника або сумнівів у достовірності його показників споживач зобов’язаний терміново (письмово!) повідомити УЕГГ (51200, м. Новомосковськ, вул. Стадіонна,30).
При виникненні в УЕГГ обґрунтованих сумнівів за показниками ПГЛ (занижене використання газу, невідповідність використання газу в звітному місяці, аналогічному періоду минулих років і т. ін.) можливе проведення держповірки лічильника в міжповірочний інтервал.
Звертаємо вашу увагу, що втручання власників ПГЛ у обліковий механізм чи роботу лічильника може кваліфікуватись як крадіжка природного газу, що тягне за собою кримінальну відповідальність.