А без води і не туди, і не сюди

Питання водопостачання завжди актуальне для нашого міста. Пориви, періодичні відключення, висока ціна за воду не можуть не викликати незадоволення у новомосковців. Коли на початку року у ЗМІ пролунала чергова заява Дніпрообленерго про те, що у січні за борги можливе припинення подачі електроенергії на підприємство «Аульський водовід», багато хто занепокоївся. Невже знову сидітимемо без води? Це та інші запитання журналісти отримали змогу задати Володимиру Миколайовичу Бодні, начальнику Новомосковського міськводоканалу.

– Отже, Володимире Миколайовичу, як вплине ситуація з Аульським водоводом на водопостачання у нашому місті?

– По-перше, воду ми отримуємо не від Аульського водоводу, а з мереж Діпропетровського міськводоканалу. На сьогодні заборгованість міста перед Дніпропетровським водоканалом складає близько 4 млн. Цю суму ми винні за 2,5 роки. Відсоток проплат за питну воду в місті у 2008 році складав 62%, у 2009 – 73%, останній місяць минулого року – 63 %. Збори по населенню за грудень 2009 року склали 97%, але це разом із заборгованістю за минулі роки.

– Тобто громадяни свої борги таки сплачують?

– У грудні ми неодноразово зверталися до новомосковців із закликом погасити борги, приносили повідомлення про стан заборгованості. І приблизно 30% людей відгукнулося – хтось сплатив за воду, хтось уклав договори реструктуризації на рік-півтора. Адже ми теж намагаємось іти назустріч людям, які часто пояснюють свою неплатоспроможність вагомими причинами. Так, за останній місяць уклали близько 100 договорів на суму до 30 тисяч гривень. Зараз ми працюємо із найбільшими боржниками. Диспетчери у вечірні години будуть телефонувати їм додому, нагадувати про борги, надсилатимемо листівки, які закликатимуть до совісті громадянин.

– А як щодо приладу «кріт», яким вже неодноразово лякали новомосковських неплатників?

– Справа в тому, що не в кожному будинку це технічно можливо. Проте, у грудні ми одну квартиру «відключили» за допомогою «крота», двоє боржників, почувши, що до них буде також застосовано цей прилад, погасили свої борги самі. Після того як скінчаться свята, пройдуть вибори, ми знову застосовуватимемо цей прилад.

– Відносно тарифів. Наскільки вони обгрунтовані, і чи не чекає на городян чергове підвищення цін на воду?

– Ні, зростати тарифи не будуть. А щодо їх розміру – перед тим, як ми їх затверджуємо, вони погоджуються інспекцією по цінах, Антимонопольним комітетом. Отже, тарифи цілком обгрунтовані. З іншими ж, наприклад, дніпропетровськими тарифами, їх порівнювати немає сенсу. Адже у обласному центрі є свої водозабори. Ми ж купуємо воду, яку приготували, подали у мережі, потім додаються витрати на транспортування і обслуговування водоводу, який знаходиться на балансі Новомосковського трубного заводу, а також дохлорування у Новомосковську, підкачка у будинки… Так і отримуємо сьогоднішні тарифи.

– Комунальні мережі, ні для кого не секрет, знаходяться у жахливому стані. Чи робиться щось для оновлення мереж?

– У минулому році місту було виділено для ремонту системи каналізації близько 9 млн., зараз ці роботи закінчуються. Проведені роботи дозволять, в першу чергу, припинити вилив госппобутових стоків на поверхню (район вул. Спаської, де з ладу вийшла труба, яка подає стоки з міста на очисні споруди). Відремонтовано колектор самотічної каналізації (р-н вул. Жовтневої, Дзержинської). За власний рахунок ми відремонтували у минулому році 2,5 км труб – замість стальних ставили поліетиленові.

– Тривалий час у місті лютувала справжня зима. Чи вплинули низькі температури на роботу місцевої водоканалізаційної системи?

– Особливих проблем не мали. Було два великих пориви – за адресою: Сучкова, 2, де через мороз лопнула навпіл труба, та в районі бойні – не витримала стальна труба. Звісно, працювати в умовах промерзання грунту до 50 см нелегко – це сповільнює роботу комунальників. Але водопровідно-каналізаційне управління працює згідно запланованого – і надалі ми сумлінно виконуватимемо свою роботу.

Возможно Вам будет интересно

От