Новомосковський район ніколи не пас задніх. Тому не дивно, що саме на базі нашого району найчастіше проводяться семінари, конференції, зустрічі з обміну досвідом. Його жителям є чим пишатися, є що показати гостям різного рівня.
Не випадково правління Облспоживспілки прийняло рішення провести на базі підприємств торгівлі та ресторанного господарства Новомосковської райспоживспілки обласний семінар під назвою «Приведення торгової мережі та ресторанного господарства до конкурентоспроможного стану».
Новомосковська райспоживспілка була створена в 1938 році. У 60-80-х роках минулого століття споживкооперація була представлена мережею магазинів та підприємств громадського харчування. Постійно технічно переоснащувався та ефективно працював Перещепинський хлібозавод. Цехи з розливу безалкогольних напоїв, ковбасних виробів, соління та копчення риби випускали високоякісну продукцію.
У середині 90-х років система пережила великі труднощі, але матеріально-технічну базу зберегти вдалося. Цілеспрямовано вкладалися кошти у її розвиток, і на сьогодні переважна більшість підприємств торгівлі та ресторанного господарства відповідають вимогам сьогоднішнього дня, є конкурентоспроможними. Саме про це дбає голова райспоживспілки Новомосковського району – Володимир Михайлович Шулік. В умовах жорсткої конкуренції мережу райспоживспілки необхідно не просто зберегти, а й зробити її об'єкти конкурентоспроможними та прибутковими. Нелегкі завдання поставив перед собою та колективом керівник – відремонтувати, осучаснити магазини та ресторанне господарство району. Але зроблена робота вже приносить результати.
Скажімо, магазини «Продтовари» та «Товари для дому» у с. Спаському після реконструкції стали виглядати сучасно і привабливо. Про відродження і вихід на високий рівень рентабельності свідчить той факт, що прибутки у магазинах зросли у 2-3 рази. Голова райспоживспілки В. Шулік, знайомлячи учасників семінару з цими об'єктами, одразу ділився досвідом: які будівельні матеріали застосовували під час ремонту, як і де закуповують товари.
Так, присутні дізналися, що м'які іграшки райспоживспілка поставляє з м. Сміла Черкаської області. Свої, вітчизняні, користуються великим попитом у споживачів. Килимові вироби також завозяться централізовано до райспоживспілки, а звідси – розподіляються по сільпо.
Приємно вражені гості завітали до магазину продтоварів у с. Голубівка, де привітні продавці зустріли посмішками та переповненими продуктами вітринами. У магазині також зроблено ремонт, є кондиціонери, електричне опалення, словом, з таким інтер'єром, устаткуванням та наповненістю товаром можна конкурувати з будь-яким приватним магазином.
Було на що подивитися та чому повчитися і у м. Перещепиному. Тут також під єдиною брендовою маркою – фасади у жовто-теракотових кольорах – відреставровано продовольчий магазин 50-х років. Незважаючи на площу трохи більше 40м2, після повної реконструкції та заміни обладнання прибутки збільшились більше як у 2 рази. У магазині відчувається рука господаря: новеньке торгове обладнання, вдало і з врахуванням побажань покупців оформлені вітрини – все це приваблює клієнтів.
Все зроблене в інтересах клієнтів, повертається сторицею: збільшені прибутки є свідченням немарної роботи. Хороші умови створені і для працівників магазинів: практично скрізь є кондиціонери, гарна синьо-біла форма зі спеціальним логотипом – узнавання марки мережі магазинів райспоживспілки, працівники отримують достойну зарплату.
Особливо хочеться сказати про кафе «Любава», яке сміливо можна назвати пунктом харчування європейського зразка, і де вже сьогодні є черга на банкети та інші урочистості аж до нового року. Дизайнери попрацювали на славу: пастельні відтінки стін, вдало продумане розташування світильників, гарні сучасні меблі, все спонукає до відпочинку, створює хороший настрій у відвідувачів. У такий заклад захочеться прийти ще і ще.
У продовольчому магазині с. Багатого голова Облспоживспілки І. Гороховський відзначив, що товар зважується на електронних вагах. Здавалось би, несуттєва деталь, але для сільського покупця вона є дуже важливою. Придбавши один раз неякісний товар, або запідозривши продавця у нечесності, людина вибере інший магазин, надовго втративши довіру до такого об'єкту.
– Це добре, що ми живемо в умовах конкурування, яка змушує нас не стояти на місці, а рухатися вперед. Саме завдяки їй ми маємо сьогодні оновлену торгову мережу, – сказав Ілля Леонідович.
– Споживспілка – це система, де все збереглося у такому вигляді, який потрібен споживачу, – ділиться враженнями гостя семінару, заступник голови облдержадміністрації М. Робертс. І якщо багато хто у мережі коопспілки не знає, що робити, то у Новомосковському районі вміють працювати і знають, що робити. Тут зуміли зберегти систему обслуговування споживачів на високому рівні, дотримуючись головного напрямку – якісного обслуговування населення району. Район має потребу у магазинах та пунктах громадського харчування. Кооператори Новомосковського району доводять на ділі, що тільки оновлена мережа магазинів, ставлення до покупця на «ви», цивілізований підхід до нового торгового обладнання, доступна викладка товару дають можливість існувати сьогодні в умовах жорсткої конкуренції.
За час, відведений для ознайомлення з об'єктами райспоживспілки, учасники семінару побували на 20-и об'єктах мережі райспоживспілки. Враженнями від побаченого та почутого колеги змогли поділитися на пленарній частині семінару, де голова Обласного споживчого товариства І. Гороховський дав можливість висловитися кожному бажаючому.
Добре, коли все добре. Район у всьому перший: і по збиранню зерна перші в області, і освітяни на перших щаблях, і кооператори тримають пальму першості. Тому у привітаннях учасникам семінару голови райдержадміністрації І. Гуртового та голови райради М. Сухого відчувалась неприхована гордість. Бо жодне свято у районі не проходить без участі працівників райспоживспілки. Найщедріші столи з різними наїдками – від товариства споживчої кооперації району. Тому у день Віри, Надії й Любові, котрий співпав з семінаром, представники виконавчої та законодавчої влади району побажали всім кооператорам саме цих чеснот, які є визначальними у житті кожної людини.
На важливості семінару, спрямованого на відродження мережі споживчої кооперації, наголосив голова Облспоживспілки І. Гороховський. Він зазначив, це третій семінар у цьому році, який є своєрідною школою для голів райспоживспілок. Це перший аспект. Другим, і також дуже важливим є те, що все побачене на теренах Новомосковського району, зроблено не заради семінару. – Ми подивилися, пораділи і поїхали, а всі ці чудові об'єкти залишаться людям – жителям району, нашим пайовикам. Завдяки голові райспоживспілки, колективу в цілому ми бачимо міський, європейський рівень обслуговування населення. Сільські жителі, впевнений, заслуговують на таке ставлення. Семінар удався. Завдання, які ми ставили, виконані.
Небагатослівним, але щирим у сказаному був голова Новомосковської райспоживспілки В. Шулік.
– Колектив Новомосковської споживспілки працював самовіддано. І все, що ми робили, робили не для семінару, а для покращення обслуговування населення, наших пайовиків. Ми пишаємось, що у вирішенні соціальних програм району є і наш внесок, і якщо наш приклад стане комусь із колег у нагоді – будемо раді. Адже наше завдання – привести у відповідність сучасним вимогам організації торгівельної діяльності всю кооперативну мережу. З оновленою торгівельною системою ми крокуватимемо у ногу з часом, завжди залишаючись конкурентоспроможними.