Від початку реформування медичної галузі в Дніпропетровській області минуло майже два роки, але однозначні висновки досі зробити важко – депутати критикують, чиновники звітують про зміни у кращий бік, а пересічні громадяни не можуть визначитися через нерозуміння сенсу всіх перетворень, що відбулися в медицині.
Вкотре місцева влада намагається роз’яснити новомосковцям про переваги реформи, хоча вже прийшов час звітувати про результати таких змін.
З цієї нагоди 1 липня міський голова Сергій Мороз провів круглий стіл за участю керівників медичних закладів Новомосковська та представників ЗМІ. У нараді взяли участь: заступник міського голови – начальник фінансового управління Тетяна Дакова, головний лікар комунального некомерційного підприємства «Новомосковський міський центр первинної медико-санітарної допомоги» Леонід Гінкота, заступник головного лікаря з медичного обслуговування населення комунального закладу «Новомосковська центральна міська лікарня» Левон Гукасян, головний лікар комунального закладу «Новомосковська станція швидкої медичної допомоги» Володимир Мошенський та заступник головного лікаря комунального закладу «Міська Новомосковська стоматологічна поліклініка» Ольга Лопатіна.
Мер міста розпочав свій виступ з загальних даних про господарську складову роботи «Новомосковського МЦ ПМСД», зазначивши, що сьогодні медична допомога надається в 7 амбулаторіях, які максимально наближені до місця проживання населення. В кожній амбулаторії працюють денні стаціонари загальною кількістю 42 ліжка, проводяться клінічні лабораторні дослідження, фізіотерапевтичне лікування, функціонують кабінети щеплень, масажу, кабінети ЛФК. З усіма амбулаторіями налагоджено телефонний зв’язок. Лікарі 7 амбулаторій ЗПСМ можуть користуватися інтернетом. Проведено ремонти у кожній з амбулаторій центру. Всі амбулаторні відділення забезпечено новим обладнанням, автотранспортом, паливно-мастильними матеріалами відповідно до потреб.
Сергій Мороз зазначив, що міська влада спільно з керівниками медичних закладів проводить активну роботу, спрямовану на забезпечення доступності медичної допомоги всім мешканцям міста. З цією метою графік роботи МЦ ПМСД розширено – відтепер він працюватиме з 8-00 до 20-00, у суботу – з 8-00 до 16-00.
Впроваджено заходи з економічної мотивації медичних працівників, доплати лікарям первинної ланки за об’єм та якість наданої медичної допомоги, запроваджено програму «Місцевих стимулів для лікарів первинної ланки».
За словами головного лікаря Леоніда Гінкоти, кадрове питання лишається відкритим, адже наповненість штату первинної ланки складає лише 60-70%, хоча за останній час і було перекваліфіковано 9-х сімейних лікарів.
«Про результати реформи говорити ще зарано, але в 2013 році рівень довіри до лікарів КНП «Новомосковський МЦ ПМСД» збільшився, про що свідчить збільшення кількості відвідувань лікарів Центру в порівнянні з минулим роком і в порівнянні з показниками по містах області», –
зазначає медичне керівництво.
Сумнівний аргумент, чи не так? Адже збільшення кількості відвідувань лікарні може свідчити лише про загальне погіршення стану здоров’я населення.
Загалом першу частину зустрічі майже цілком було присвячено господарській діяльності медичних закладів Новомосковська і району, адже тут було чим похизуватися: відремонтовані приміщення амбулаторій, отримання новеньких автомобілів, деякого обладнання та ін. Але…
Коли журналістам надали можливість задати запитання, які справді цікавлять громадян, бесіда перетворилася на палку дискусію. «Незручні» питання до медичного керівництва майже не знаходили відповідей, адже не для кого не є секретом – що насправді відбувається у медичних закладах.
Наприклад, на питання – на що збираються гроші у кабінетах міської полікліники? – Леонід Гінкота заперечив сам факт подібних поборів і порадив у таких випадках звертатися до нього особисто.
Перед молодими батьками сьогодні стоїть гостре питання – як з дитиною відвідати лікаря, уникнувши потенційної небезпеки «підчепити» хворобу у черзі, адже із немовлям доводиться чекати прийому лікаря в одному приміщенні разом із хворими дорослими та людьми похилого віку.
На захист ситуації, що склалася, ми отримали аргумент, нібито таке сусідство є повністю безпечним і що маленьким дітям поряд в одній черзі із хворими дорослими нічого не загрожує.
До речі, у неформальних розмовах багато хто з працівників медичних установ також не задоволений результатами реформи – хтось вимушений працювати понад норму, декого перевели працювати у віддалені мікрорайони тощо. Проте висловити своє невдоволення вони не мають можливості (а скоріш – такого права), оскільки відразу ж отримують одну відповідь – не подобається – пишіть заяву за власним бажанням… Звісно, керівництво звітує про те, що жодного працівника скорочено не було, але ж звільнених за власним бажанням вистачає. Тому, мабуть, у скороченні штату немає потреби.
Наостанок ми запитали: чи самі керівники задоволені результатами реформування медичної галузі? Відповідь отримали однозначну – від початку перетворень кількість скарг від населення на якість надання медичних послуг зменшилася на 85%.
Вірити такій статистиці чи ні – справа читачів, але напевно зрозуміло одне – за відсутності повноцінного фінансування медицини жодна реформа не покращить самопочуття хворого!
Андрій Александрович