Змiнивши себе, змiни свiт

Нещодавно у Новомосковську біля магазину «Рейнфорд» з’явився оригінальний бігборд. Люди по-різному реагували на нього: хтось впізнав себе на зображенні, хтось ствердно кивав, мовляв, дійсно, не людська поведінка. Чому саме таку алегорію обрав Д. Глущенко, голова громадської організації «За чисте місто», яка, власне, і розмістила бігборд, ми вирішили розпитати у нього.

— Дмитре Олександровичу, ви перший, хто розмістив у місті бігборд такого змісту. Яку мету переслідували?

— Перш за все ми хочемо, щоб люди задумались над своєю поведінкою і подивились на себе зі сторони.

— І Ви вважаєте, що таким чином можна змінити свідомість людей?

— Ми не ставимо перед собою завдання змінити людину, просто хочемо, щоб новомосковці трохи переосмислили свою поведінку і ставлення як до міста, в якому живуть, так і до навколишнього світу. Якщо хоч одна людина зміниться – скажімо, не кине недопалок на тротуар, то це вже свідчитиме про те, що наші зусилля не марні.

— Але ж всіх мешканців нашого міста не можна віднести до героїв борду…

— Безумовно. Але й не всі містяни зображені поросятами, а лише ті, хто поводить себе відповідно. І судячи з реакції громадян, які звернули увагу на бігборд, алегорія була сприйнята позитивно, жителі міста натяк зрозуміли.

— В чому, на Вашу думку, причина перетворення людей на тих істот, які зображені на борді?

— Я думаю, що основна причина — це виховання, і перш за все виховання у родині. Саме батьки повинні прищепити дитині любов і повагу до оточуючого світу. Розуміння того, що ми є частинки цілого — і все та всі в ньому взаємозв’язані і залежать одне від одного. Тож коли ми шкодимо оточуючому світу, ми шкодимо перш за все собі…

— Що ж треба робити для того, щоб наші діти не виросли такими поросятами?

— Правильно їх виховувати. Ставитися до природи як до безцінного дарунку, який даний нам для розвитку і творення, а не для бездумного споживання і знищення. І, звісно, самим бути зразком поведінки.

— Розміщення бігборду — це разова акція чи частина проекту?

— Ми розробили цілу серію соціальної реклами. Першим було зображення дітей, які закликали жити дружно. Метою цього образу було змусити людей замислитися над тим, що всі ми в душі діти, і речей, які нас об’єднують, набагато більше, ніж тих, що можуть нас роз’єднати. І невипадково ми вибрали для соціальної реклами саме передвиборчий період, коли політики знову починають ділити суспільство на класи, партії, кольори, регіони і стикати нас лобами.

На жаль, рекламні агенції відмовили нам у співпраці, посилаючись на наказ з боку місцевої влади, яка заборонила будь-які контакти з організацією «За чисте місто» і особисто зі мною. Схоже, що реклама спиртних напоїв і цигарок є більш пріоритетною для нашої влади. Але ми намагатимемось будь-що продовжувати нашу кампанію.

Возможно Вам будет интересно

От